| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat | Portada d'El Punt | Portada de VilaWeb |dilluns, 16 de febrer


> Finestres obertes sense molestar els veïns

J.R. . Terrassa

El mateix principi que el laboratori està treballant per reduir l'impacte del soroll en la cabina dels passatgers en una avioneta, el control actiu del soroll, pot ser aplicable en la vida quotidiana. El LEAM estudia crear una paret virtual en un habitatge amb una finestra oberta. D'aquesta manera, «es permetria la ventilació de la casa i a la vegada s'impediria l'entrada i la sortida del so», recalca el director del laboratori, Jordi Romeu. Per posar en pràctica l'experiment, el centre disposa d'una caixa hermètica de fusta amb un forat on es controla qualsevol entrada de so. Aquesta caixa s'instal·la en una sala totalment insonoritzada, com si es tractés d'un estudi de ràdio, anomenada en argot tècnic cambra semianecoica. És en aquest espai on es pot controlar i mesurar el soroll estricte que produeix, per exemple, una moto quan passa pel carrer o el volum de la televisió del veí.
El Laboratori d'Enginyeria Acústica i Mecànica pertany a la xarxa IT de centres de suport a la innovació tecnològica i és a través d'aquesta via d'on provenen molts dels encàrrecs. El centre ofereix suport en el disseny d'electrodomèstics, maquinària d'obra pública, ventiladors, sistemes de condicionament d'aire, bombes de calor, grups electrògens, vehicles i fonts de soroll en general. Actualment, està fent estudis vibroacústics per a una empresa d'enginyeria de Barcelona i per a l'empresa CAF sobre el soroll en l'interior dels trens convencionals i de rodalies, no d'alta velocitat. També analitza l'impacte acústic que pot suposar el traçat del ferrocarril i carreteres i proposa a més mesures correctores tant tècniques com de gestió.


 NOTÍCIES RELACIONADES

> Controlant el soroll i les vibracions

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.